Postingan

Menampilkan postingan dari November, 2016

Cinta Pertama Gue

Gambar
Disclaimer: ditulis dalam keadaan ngantuk berat, kalau ada kata/kalimat yang kurang sinkron, maafken ea
Ini adalah gue, tahunan silam, kalau ga salah waktu kelas 2 atau 3 SMA. Scene-nya lagi konser di Ekalokasari Plaza (sekarang Lippo Mall), (mungkin) konser terakhir seumur hidup. Waktu itu inget banget, bawain Canon in D Major, lagu klasik terfavorit sepanjang masa.

Bisa dibilang, musik, lebih spesifiknya lagi keyboard/piano, itu adalah cinta pertama gue. Sebenernya lebih dulu jatuh cinta sama biola, inget guru TK dulu suka mainin biola, betapa kerennya doi. Tapi karena mama khawatir anaknya matanya jadi jéréng. Trus gue juga bilang pengennya drum aja, tapi katanya muka gue yang kalem ga cocok buat main drum yang sangar (oke ma). Yah, jadinya beliau ngasihnya keyboard, inget banget keyboard pertama itu dibeliin pas masih TK di Jepang, dan dibawa pulang ke Indonesia. Kondisinya sekarang mengenaskan, udah ga bisa nyala gara-gara adik paling kecil nyiram Nutrisari ke atasnya. Absurd ka…

i'm ending the vlog

Gambar
Casey Neistat. He is the inspiration for many filmmakers, or ordinary people like me, all over the globe. I saw this 1 comment said that he set the wave, show everyone how to ride it, and ride it himself to the shore. And now, everyone is trying to mimic him in their own way; DSLR with monopod shaped bendy tripod, fancy Rhode mic (some with dead cat on it), time lapse videos, shooting while riding a skateboard, and so on. He set the bar of how to properly vlog, for everyone.

Now, since he is living in NYC, and he daily uploaded his vlog on around 8 in the morning, NYC time, many westerners watch his video first before they start the day. Giving that condition, Casey's vlog often came late in Japan, usually midnight when I already slept, so sometimes when I lucky i watch it before I sleep (around 12 or so), or I watch it the morning after.

Pagi

Gambar
"Aku besok pulang." katamu via aplikasi chat sore itu.   "Wah udah pulang aja, padahal belum kemana-mana, belum sempet aku antar ke beberapa tempat menarik di sini." aku menjawab basa-basi, padahal jelas kamu yang menolak tawaran-tawaranku.   "Iya, memang udah jadwalnya cuma sampai hari ini, pekerjaan juga sudah menunggu di sana. Tapi aku suka dengan negara ini, semoga lain waktu bisa datang lagi."   "Semoga begitu ya, lain kali aku akan ajak kamu ke banyak tempat! Pesawat jam berapa besok?"   "Pesawat pagi, supaya kami bisa sampai sana malam, dan lusa sudah kembali kerja seperti biasa, maklum sudah mau akhir tahun dan tutup buku, jadi lebih sibuk deh."   "Begitu ya. Kalau gitu, mau aku antar sampai bandara? Pasti barang bawaan kamu banyak kan."   "Eh, tidak apa-apa emangnya? Bukannya kamu ada kelas besok? Lagipula, aku akan pulang pagi-pagi benar." Kenapa, kenapa kamu masih menolakku bahkan hingga akhir begini?

Memory

Gambar
There are times when you make the precious moments, being at the top of the world. But also there are times when you just want to disappear from the world, vanished completely. Those times are needed to make our life sounded like a melody, beautiful to be heard. Like a piano, you can’t just play the white notes and hope for some falsetto voice, you also need to hit that black notes. But human’s memory are limited, it can’t store that much, it tends to forget. That’s why we record, we write it down, we take photos, so we can revive it when we see those records. We revive the feeling, the emotion, the laughs, the tears, the memories. That’s the beauty of it, the beauty of looking back through the records.  Will I be forgotten? Will I forget you? Will I ever be there? Will everything come to an end? Will the clock start ticking? Again, so many questions, but less answer I have.

Cloud Storage

Gambar
It was on early 2014 when I joined Radio PPI Dunia (further will be mentioned as RPD) for the first time. All of the crews are spread all over the world, to the 5 continents, thus cloud storage becomes our vital need. Before I got introduced with Google Drive, I already knew about another cloud service, that was Dropbox, but barely used it.

Practically, since I joined RPD, my interaction with cloud storage became more intense; it has become an inseparable part of my life (some hyperbolic shit here). But really, this cloud storage or cloud computing tech are making our world literally edgeless, spaceless; you and I can edit or view this one folder containing our project, no matter if you are far away at European country and I'm here in Japan. So damn futuristic, or could I say, we are in the future now.

Now just as any other storage, there must be a limitation to the size of the storage, it doesn't mean because it is the cloud, it got limitless storage. The default space for G…